googlea80fc17dc8c96301 Mcm Akademi Fantasia! | Blog Perkahwinan

Khidmat Kereta Sewa kota kinababalu

Khidmat Kereta Sewa kota kinababalu
Kereta Sewa Kota Kinabalu. Menyediakan khidmat Kereta Sewa Di Sabah untuk pengunjung-pengunjung dengan lebih selesa dan menyakinkan

Wednesday, April 8, 2009

Mcm Akademi Fantasia!

aku baru blk ngajar ngaji kat rmh jiran. lama xborak kat sini. yelah sari 2 ni buat soalan. pensyarah dtg lagi.dah kena rentas praktikum plak. malas aku, bukan tentu pun dpt praktikum cemerlang. Tp Us.Zaki harapkan sgt. tima ajerlah.
hari ni kat sek ada citer best. aku masuk kelas b.arab td. minggu ni aku cari 1 kaedah mcm mana nak bg bdk2 ingat isim isyarah. spt haza kursiyyun, hazihi sabburotun.. last2 aku dpt idea wat lagu. td kt dlm kelas nyanyi ar.. biasa kalau buat nyanyi mmg lwn antara kumpulan. tp hr ni aku wat lwn antara kumpulan tilmizun/tilmizatun. semangat betul bdk2 tu nak plak yg lelaki.mcm2 gaya buat aku sakit perut gelakan diorang. aduhh... sekali bila time kumpulan tilmizatun buat persembahan aku sesajer je bg semangat kt bbdk pompuan ni.. last2 mmg kumpulan bdk pompuan lagi best. menang la bdk2 pompuan ni. yg plg aku terkejut 3 org budak lelaki nangis giler2 nye sbb kalah. hahahaha..... sedih nya mcm kena reject dlm AF. kuikuikui... nak plak saper yg menang td dpt susu sekolah. apa lagi btmbah2la frust. sdgkan susu sek tu msg2 dah dpt sorang 2kotak. tiap2 hari dpt susu 2 kotak sorang. tb2 td susu ada lebih dlm 23 kotak. dh alang2 wat pertandingan tu, sapa yg mng akan bw blk 3 kotak susu sekolah. maknanya kumpulan popuan dpt 3 kotak la susu hr ni.
tp yerlah bkn kerana susu sekolah yg diorang nak, yg penting kemenangan tu. pepun aku punya objektif p&p tercapailakan, murid2 dpt membezakan antara haza, hazihi. cukup terserlah nilai murni yg nak dterapkan: Berusaha, rajin, berani! ini cerita anak2 murid aku, terhibur betul rasa hari ni. w,pun kelas full, cuma stgh jam jer free muat2 nak solat asar jer. tp penat nya hilang gitu jer. mlm ni aku g ngajar jiran aku, ajar ngaji isteri dan anak2 dia. ada la skit2 quran, fardhu ain. terisi juga masa ni.

No comments: